Bez kvalitního Fan clubu, jaký máme tady my ve Znojmě, by nebyl hokej hokejem, tvrdí Ondřej Kacetl

17.09.2011 17:15

Loni se stal jedním z hlavních hrdinů play-off proti Benátkám a jihlavské Dukle. S juniory si došel pro mistrovské zlato. V letošní sezoně ho většina fanoušků pasuje do role brankářské jedničky Orlů. Řeč je o Ondřeji Kacetlovi, který pro web Fan Clubu odpověděl na pár otázek:

 

Nejprve nám o sobě pověz, kdy jsi začínal s hokejem a kdo tě k němu přivedl?

Začínal jsem ve Znojmě v 7 letech zrovna, když probíhaly zimní olympijské hry v Naganu. Hokej se mi líbil a chtěl jsem ho hrát, tak jsem přišel na trénink přípravky. První trénink jsem absolvoval v roli útočníka, ale jelikož jsem chtěl vždycky do branky, tak na další tréninky jsem se postavil do brány.

Oblékal jsi i jiný než znojemský dres někdy?

Ano jednou a to byl zápas výběru jihomoravského kraje proti Znojmu. Jinak ne.

Pamatuješ si svůj první zápas v A-týmu? S kým to bylo a jak dopadl?

Pamatuju celkem dost dobře. Bylo to v Chomutově, když jsem Horču střídal po 6 brankách v půlce zápasu. Nakonec jsme prohráli 8:2, ale já, jakožto první zápas, jsem si ho užil, i když jsme prohráli.

Vraťme se k minulé sezoně. Začínal jsi jako Horčičkův náhradník. Nakonec jsi odchytal perfektní play-off. Za pár zápasů si se stal miláčkem znojemského publika i uznávaným soupeři a jejich fanoušky, hlavně těmi jihlavskými. Fantastickou sezonu jsi korunoval titulem mistra republiky. Pociťuješ větší publicitu? Poznávají tě lidi na ulici, nebo žádají o podpis?

Trošku ano, někdy si mne lidé na ulici všimnou. O podpisy mě žádají pouze na akcích Znojemských orlů.

Letní přípravu máte za sebou. Byla těžší s příchodem nové ligy, nebo se dá srovnat s tou minulou?

Já si myslím, že přípravy byly, co se týče obtížnosti, skoro stejné. Takže se dá srovnat s tou minulou, akorát letos to bylo zaměřené více na sílu.

Ze tří brankářů jsi odchytal nejvíce zápasů, také všechny tři výhry znojemský tým udolal s tebou v bráně.  Nenaznačovalo i to, že by si mohl začít jako jednička v lize?

Je pravda, že jsem dostal nejvíc příležitostí a těch si cením. Ale že by to něco naznačovalo nevím. Pořád platí to, že kdo bude mít nejlepší formu, tak bude chytat, tak doufám, že v bráně zůstanu, co nejdéle to půjde.

Jak by si ohodnotil zápas s německým Weisswasserem z pohledu diváka?

Tak všichni asi viděli, že to bylo špatné utkání z naší strany. Docela tam hrálo roli i to, že kluci byli na zimáku 4 hodiny před zápasem, ale na tohle se nemůžeme vymlouvat. Prostě a jednoduše to nebylo z naší strany dobré, co se týče herního projevu.

Máš za sebou první zápas v EBEL. Třikrát jsi inkasoval, přesto ani jeden gól nejde na tvůj vrub, naopak si předvedl skvělý výkon a mužstvo podržel skvělými zákroky, hlavně u poslední šance Medveščaku v prodloužení se nejeden znojemský fanoušek zapotil. Ohodnoť znojemskou premiéru v nové soutěži..

Utkání bylo hodně těžké, na ledě bylo strašné horko, které jsem ještě nezažil, a taky jsme se nemohli dostat do zápasu kvůli častým vyloučením. Při obdržených gólech jsme měli smůlu, no. Potom se tým zvedl, padly nám tam góly a sahali jsme po vítězství. Nakonec jsme rádi za první bod z hřiště soupeře.

Jak jsi viděl první gól Zagrebu? Měl platit, nebo ne?

Snažil jsem se rychle dostat na střelu, natáhl jsem lapačku a trefilo mě to. Než jsem dostal ruku jasně před čáru, tak tam bohužel byl. Nakonec na videu ve Znojmě jsem se přesvědčil, že platit měl.

Jak jsi komunikoval s rozhodčími? Mluvil jsi s nimi anglicky, nebo, jak se v česku říká, „rukama nohama“?

Mluvil jsem anglicky, rozhodčí byli v pohodě a rozuměli, takže nebyl problém.

Teď naladíme na smutnějš ínotu. Zasáhla kabinu zpráva o tragedii v ruské Jaroslavli? Jsou tu hráči, jako Radek Haman, Peter Pucher, Jiří Beroun, kteří si Karla Rachůnka pamatují jako spoluhráče právě ze znojemské kabiny i Jan Platil se znal s Rachůnkem, Markem a Vašíčkem z reprezentace. Jaká byla nálada na trénincích a v kabině? Bylo to hlavní téma diskuzí?

Byla to strašná zpráva, kluci v celé kabině byli hodně smutní. V kabině jsme se o této tragédii bavili, ale byla to velká bolest pro všechny.

Dozvěděl jsem se, že budeš chytat v nové masce. V čem bude jiná a co na ní bude vyobrazeno?

Joo, v nový masce budu chytat, ale až přijde. Chtěl jsem, aby přišla do začátku sezony, ale protáhlo se to skrz nějaké problémy. Maska bude mít motiv z filmu  „Doba ledová“ s lenochodem, veverkou a jejím slavným ořechem. Samozřejmě bude doplněná o znaky Znojma a moje iniciály, číslo a přezdívku.

A poslední otázka. Co by si vzkázal znojemskému publiku, pro které jsi teď miláčkem?

Ať nám, celému týmu, drží palce v nové lize, ať jich chodí co nejvíce a vytvoří pekelnou atmosféru, kterou umí vytvořit pro nás i pro soupeře, ať nám fandí i ve chvílích, kdy se nám nebude dařit. My se na oplátku budeme snažit hrát tak, aby hokej bavil nejen nás hráče, ale především všechny fanoušky, které „chytil“ hokej za srdíčko. Ale hlavně chci poděkovat všem fanouškům za obrovskou podporu mně i celého týmu, která nás všechny dokáže vyburcovat k lepším výkonům. Bez kvalitního Fanclubu, jaký máme tady my ve Znojmě, by nebyl hokej hokejem.

Patří Vám všem obrovské DÍKY!!!!! ;)

Zpět